دلیل اول؛ برآورده‌کردن انتظار مخاطبان

ساده‌ترین پاسخی که می توانید برای پاسخ به سوال «چرا به سایت نیاز داریم؟» پیدا کنید، برآورده کردن انتظار مردم است. مخاطبان شما انتظار دارند که با مراجعه به صفحات گوگل و جستجوی فروشگاه یا شرکت شما، اطلاعاتی از آن به دست بیاورند. اگر شما سایتی نداشته باشید، آن‌ها را ناامید کرده و تعدادی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.

پیدا کردن سایت شما در صفحات وب، باعث شکل‌گیری دیدگاه مثبتی در ذهن مردم می‌شود. آن‌ها به این مسئله به‌عنوان حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن خدمات و محصولات شما نگاه می‌کنند.

بنابراین؛ اگر با این سوال روبرو می‌شوید که «آیا برای کسب و کارم به یک وبسایت نیاز دارم؟» پاسخ بله است. شما برای کسب درآمد بیشتر باید به نیازهای بازار هدف خود به خوبی پاسخ دهید. در این مقوله، بازار هدف برای کسب اطلاعات بیشتر از شما راه‌اندازی یک سایت تحت پشتیبانی خودتان، می‌خواهد.

دلیل د‌وم؛ امکان جستجوی آنلاین توسط مخاطبین

تصور کنید که دو دوست باهم قرار می‌گذارند تا یکدیگر را ببینند و در خلال گفتگوهای خود در مورد کسب و کار شما صحبت می‌کنند. شخصی در این گفتگو نام برند یا بیزینس شما را بازگو می‌کند و در نهایت بحث عوض می‌شود. شما باید موقعیتی فراهم کنید تا وقتی فرد مورد نظر به منزل برگشت و نام بیزینس شما را در گوگل جستجو کرد، چیزی عاید او شود.

در واقع، شما باید یک پل ارتباطی فراهم کنید تا افراد به‌راحتی با جستجوی نام شما، به خدمات و محصولاتتان برسند و بتوانند شناختی از آن‌ها به دست بیاورند. نام تجاری شما یک سرنخ است که در ذهن مخاطب می‌ماند و باید راهی را به وجود بیاورید تا افراد با پیگیری آن سرنخ، به شما برسند.

به این آمار توجه کنید. ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین از طریق موتورهای جستجو اتفاق می‌افتد. مردم قبل از رفتن به جلسه یا خرید یک محصول از طریق گوگل درباره آن تحقیق می‌کنند. اگر شما وبسایتی نداشته باشید، این تجربیات آنلاین که ممکن است مشتریانی را به سمت شما سوق دهد، از دست می‌دهید.

دلیل سوم؛ افزایش سرعت در پاسخ به سوالات ابتدایی

اگر شما صاحب یک آنلاین‌شاپ هستید، خدمات خاصی عرضه می‌کنید، محصول متفاوت و یونیکی در دست دارید، نباید به‌دنبال پاسخ به این سوال باشید که «چرا به سایت نیاز داریم؟»

همه افرادی که در حیطه پوشاک، خدمات و یا تامین نیازهای اولیه مشغول به فعالیت هستند با این تجربه روبرو شده‌اند که هر روز و هر ساعت مشغول پاسخ به سوالات تکراری مخاطبان هستند. اگر از پاسخ‌های تکراری به سوالات مشتریان خسته شده‌اید، اگر هزینه زیادی را صرف به‌ کارگیری تیم پشتیبانی کرده‌اید، وقت آن است که به‌جای همه این کارها، یک سایت برای خود راه‌اندازی کنید.

علاوه‌بر‌ این؛ دلیل اصلی پیشرفت تکنولوژی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی توانایی آن‌ها در رفع سریع نیاز مشتریان و جلوگیری از اتلاف وقت است. پس شما هم با ارائه اطلاعات مفید باید در این جهت گام بردارید. همچنین، شما با قرار دادن اطلاعاتی کلی در سایت خود را از تکرار مکررات نجات می‌دهید. این اطلاعات عبارتند از:

  • نحوه سفارش

کاربر با جستجو در سایت می‌تواند در قسمت‌های مختلف پاسخ سوال خود درباره نحوه ثبت سفارش کالا یا خدمات مورد نظر خود را به دست بیاورد.

  • قیمت کالا یا خدمات

شما این امکان را دارید که قیمت هر یک از کالا یا خدمات را به‌طور دقیق مشخص کنید و درگیر پاسخ‌دهی جداگانه به هر یک از کاربران نشوید.

  • اطلاعات تماس

وجود راه‌های ارتباطی مختلف در سایت خیال مخاطب شما را راحت می‌کند و می‌تواند برای سوالات بیشتر از راه‌های ارتباطی اصلی با شما در تماس باشد.

  • تاریخچه شرکت یا فروشگاه

شما می‌توانید در وبسایت قسمتی را به تاریخچه کار خود اختصاص دهید و مسیری که طی کرده‌اید را توضیح دهید. قرار دادن این توضیحات هم به نحوی در کاهش سوالات بی‌مورد با پاسخ یکسان به شما کمک می‌کند.

  • نمونه کار

اگر شما یک شرکت خدماتی باشید می‌توانید نمونه‌کارهای خود را در معرض نمایش قرار دهید تا افراد با نحوه کار شما آشنا شوند و برای قدم‌های نهایی با شما ارتباط بگیرند.

  • مسیرهای پیگیری

پس از ثبت سفارش، کاربر می‌خواهد مسیری در اختیار داشته باشد که بتواند بدون انتظار کشیدن و صبر کردن سفارش خود را در مراحل مختلف پیگیری کند.

  • درج ساعات کاری

همه افرادی که در کسب و کار آنلاین مشغول هستند، حداقل یک بار تجربه این را داشتند که توسط مشتریان در ساعات غیر کاری با آن‌ها تماس گرفته شود. شما با درج ساعت کاری در سایت بازه زمانی مشخصی را برای پاسخگویی به مشتریان خود تعیین می‌کنید تا در ساعات دیگر مزاحم کار شما نشوند.

  • آدرس و محل دقیق شرکت یا فروشگاه

گاهی اوقات افراد برای مراجعه حضوری به فروشگاه یا شرکت شما با چالش مواجه می‌شوند. شما می‌توانید قسمتی از سایت را به درج آدرس دقیق و لوکیشن محل خود اختصاص دهید تا کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشند.

دلیل چهارم؛ ایجاد یک تعامل دو طرفه بین شما و مخاطبانتان

اگر همچنان قانع نشده‌اید و از خود می‌پرسید چرا به سایت نیاز داریم، یک دلیل محکم و قانع‌کننده برای شما داریم و این دلیل چیزی نیست جز، تعامل.

طبق تحقیقات انجام شده، ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان برای تعامل بیشتر با برند، از وبسایت آن استفاده می‌کنند. شما باید محیطی از مشتریان فعلی خود و افرادی که می‌توانند به مشتری تبدیل شوند، ایجاد کنید تا هر کدام فضای مناسب برای تعامل با شما را داشته باشند. تعامل یکی از بهترین راه‌های بازاریابی به شمار می‌رود.

  • دلیل پنجم؛ مردم چیزی بیشتر از یک خرید آنلاین از شما می‌خواهند

    جامعه از شما چیزی بیشتر از یک خرید آنلاین می‌خواهد و این یکی از پاسخ‌های ما به پرسش چرا به سایت نیاز داریم، محسوب می‌شود. شاید از این موضوع آگاه نباشید اما سایت مانند یک ویترین برای جذب مشتریان بیشتر به شما کمک می‌کند.

    شما با قرار دادن اطلاعات جدید و بروز دنیا در زمینه کسب و کار خود، آن‌ها را به سمت خرید محصولات و خدماتتان هدایت می‌کنید و این یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری به شمار می‌رود.

    سه نوع جستجوی اصلی در گوگل وجود دارد:

    1. جستجوی موضوعات خاص برای یادگیری
    2. افرادی که به دنبال یک صفحه یا سایت مشخص هستند.
    3. جستجو با هدف خرید محصولات

    شاید باورتان نشود اگر بگوییم بیشترین حجم جستجوهای گوگل مربوط به کسب اطلاعات بیشتر در یک موضوع مشخص یا ترند روز است. یعنی شما با قرار دادن این اطلاعات در سایت می‌توانید افراد دیگری که تنها قصد یادگیری و دنبال‌کردن اخبار را دارند به سمت خرید سوق دهید.

    دلیل ششم؛ امکان مقایسه با رقبا

    چیزی که همیشه در مشاوره‌های کسب و کار به شما ارائه می‌شود، مسئله تفاوت و تمایز است. همیشه از شما می‌خواهند تفاوت کیفیت یا ماهیت محصول خود را به مخاطبتان نشان دهید. وقتی شما اقدام به ایجاد سایت می‌کنید، مثل این می‌ماند که به افراد اجازه می‌دهید در یک بازار بزرگ قدم بزنند و با مقایسه شما و رقیب‌هایتان، دست به انتخاب بزنند.

    در اینجا شما نیستید که وظیفه دارید به سختی این تقاوت‌ها و تمایزها را نشان دهید، بلکه کاربران با بالا و پایین کردن سایت‌های مختلف و مشاهده محصولات آن خود به این نتیجه دست پیدا می‌کنند.

    علاوه‌ بر‌این؛ اگر می‌خواهید در بازار رقابتی جایی برای خود دست و پا کنید، باید مانند آن‌ها عمل کرده و سایتی برای خود داشته باشید.

    جالب است بدانید که ۵۰ درصد از افراد، پس از جستجوی محلی از یک فروشگاه از سایت آن‌ها بازدید می‌کنند. این یعنی اگر شما سایتی نداشته باشید، مشتری خود را در یک سینی زرین به رقبا تقدیم می‌کنید. پس این سوال را که چرا به سایت نیاز داریم، رها کرده و پا در این عرصه بگذارید و تاثیرات آن در رشد بیزینس خود را مشاهده کنید.

نکات طلایی پایانی برای ساخت وبسایت

شما برای ساخت وبسایت خود سه را پیش روی خود دارید:

  1. خودتان آن را انجام دهید.
  2. ساخت آن را به یک فریلنسر بسپارید.
  3. با یک شرکت یا مجموعه در زمینه طراحی سایت همکاری کنید.

هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مختلف خود را دارد اما اگر در مجموع بخواهیم به شما پیشنهادی داشته باشیم، این است که کار سایت خود را صفر تا صد به یک مجموعه واگذار کنید.

اگر شما هم قصد ساخت سایت خودتون رو دارین یا نیاز به مشاوره بیشتری دارین کارشناسان طراحتم بصورت رایگان در خدمت شما هستند